tisdag, juni 03, 2008

Malmöfestivalen 2008

Malmöfestivalen ska tydligen öppna sin site om knappt två dygn. Nedräkning finns på hemsidan. Jag hade helt missat att de gjorde ett andra bandsläpp för några veckor sen men nu är sjutton akter klara och jag måste faktiskt säga att jag verkligen gillar vad jag ser hittills!

Att Akademien gör sin enda spelning under 2008 på festivalen kände vi som följer Alléns blogg till men av de sjutton band som hittills är släppta märks även Ceasars, Kaizers Orchestra, Dropkick Murphy's, Moneybrother, Maia Hirasawa och Ane Brun. Helt okej!
Även Timo Räisänen, Ale Möller Band, Familjen och BWO får man ge creds för (och kanske även för Arash och Slagsmålsklubben) även om det inte är min kopp te. Alls.

Sen återstår bara fyra band och de vet jag ett smack om.
Etienne de Crécy - Fransk elektronika på riktiga instrument
Last Poets - Pre-hip hop från 60-talets Harlem
Clutch - Bluesrock från Amerrka. Zeppelin nämns (som alltid) som förlagor.
Bröderna Lindgren - Mest kända för att ha med sig imponerande gästartister.

Kan bli en trevlig vecka det här om man vågar se möjligheter och undvika att kalla det pestival.
Synd att man inte får ta ut semester...

---

Nu hoppas jag på Amanda Jenssen eftersom Tomas är (öppet) störtkär i henne och Veronica Maggio eftersom jag är (hemligt) småkär i henne.

---

På tal om Maggio:

1 kommentar:

Henrik sa...

Bättre band på Malmöfestivalen än på Roskilde i år. Spännande...